AUTOR: | Urban, Bronisław. |
POZ/ODP: | Bronisław Urban. | |
ADRES WYD.: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. |
SERIA: | Resocjalizacja |
HASŁA: | - Agresywność
- Grupy rówieśnicze
- Młodzież - socjologia
- Młodzież - a przemoc
- Przemoc w szkole
|
OPIS FIZYCZ.: | 199, [1] s. ; 21 cm. |
SYGNATURA: | 159.9 |
KOD/INWENT: | 004000181462 | 18146 |
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego. |
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>- Wstęp
- Rozdział 1. Osobowość a zachowania agresywne
- 1.1. Społeczno-poznawcza teoria osobowości jako podstawa interpretacji zachowań agresywnych
- 1.1.1. Osobowość w świetle teorii poznawczej
- 1.1.2. Geneza i psychologiczne mechanizmy agresji
- 1.1.3. Agresywność a zachowania agresywne
- 1.2. Zróżnicowanie agresji
- 1.2.1. Model przetwarzania informacji społecznych
- 1.2.2. Zniekształcenia poznawcze u osób agresywnych
- Rozdział 2. Współwystępowanie agresji z innymi zachowaniami dewiacyjnymi. Relacje rówieśnicze a agresja
- 2.1. Zachowania agresywne a depresja
- 2.2. Emocje a rozwój zaburzeń zachowania
- 2.3. Pozytywne interakcje rówieśnicze jako moderator rodzinnych uwarunkowań zachowań agresywnych
- 2.4. Ewolucja agresji w kierunku społecznego niedostosowania i przestępczości gwałtownej
- 2.5. Powiązania między wczesnymi objawami agresji i wycofania a odrzuceniem rówieśniczym
- 2.6. Zachowania dziecka i relacje rówieśnicze. Modele oparte na cechach dziecka i oddziaływaniach rówieśniczych
- 2.6.1. Założenia i argumenty modelu addytywnego
- Rozdział 3. Odrzucenie rówieśnicze
- 3.1. Geneza badań nad odrzuceniem rówieśniczym
- 3.1.1. Istota odrzucenia rówieśniczego
- 3.1.2. Odrzucenie rówieśnicze a zaniedbanie
- 3.1.3. Akceptacja rówieśnicza a przyjaźń
- 3.1.4. Dynamika i procesy w grupie rówieśniczej a odrzucenie rówieśnicze
- 3.2. Sterowanie procesami odrzucenia przez rówieśników
- 3.3. Chroniczne odrzucenie rówieśnicze
- 3.4. Zróżnicowanie ze względu na płeć i uwarunkowania kulturowe
- 3.5. Cechy dzieci odrzuconych
- 3.6. Agresja a rówieśnicza akceptacja i odrzucenie
- 3.7. Zaburzenia uwagi i hiperaktywność a odrzucenie rówieśnicze
- 3.8. Nieadekwatność oceny cech osobowościowych i intencji partnerów interakcji a odrzucenie rówieśnicze
- 3.9. Rola emocji w reakcji na odrzucenie rówieśnicze
- Rozdział 4. Wrażliwość na odrzucenie i skutki odrzucenia rówieśniczego
- 4.1. Wrażliwość na odrzucenie i jej funkcje
- 4.2. Przejawy wrażliwości na odrzucenie rówieśnicze
- 4.3. Agresja, wycofanie i odrzucenie rówieśnicze
- 4.4. Zachowania agresywne jednostek popularnych a status społeczny i odrzucenie
- 4.5. Odrzucenie rówieśnicze jako źródło zachowań przestępczych
- 4.6. Kontakty dzieci odrzuconych z grupami dewiacyjnymi jako ryzyko przestępczości i uzależnień
- 4.7. Modele przystosowania w sytuacjach odrzucenia
- Rozdział 5. Poznawczo-społeczna teoria osobowości a terapia i resocjalizacja
- 5.1. Problematyka odporności psychicznej
- 5.1.1. Definicje i teoretyczne podstawy zjawiska resilience
- 5.1.2. Diagnoza konstruktów resilience
- 5.2. Zjawisko resilience a rodzaj niekorzystnych oddziaływań środowiska
- 5.3. Rodzinne uwarunkowania zachowań eksternalizacyjnych a pozytywny wpływ relacji rówieśniczych
- 5.4. Interwencje terapeutyczne oparte na teorii poznawczo-behawioralnej
- 5.4.1. Modelowanie i rozwiązywanie problemów społecznych
- 5.4.2. Przystosowanie programów do specyfiki dzieci agresywnych - odrzuconych
- 5.4.3. Procesy społeczno-poznawcze w eliminowaniu agresji
- 5.4.4. Składniki (zawartość) programu
|
PRZEZNACZ.: | Dla studentów i pracowników naukowych resocjalizacji, psychologii i innych nauk społecznych, również dla profilaktyków, pedagogów i kuratorów. |
UWAGI: | Bibliogr. s. 184-192. Indeksy. |
DOSTĘPNOŚĆ: | Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni |
AUTOR: | Green Allen, Vanessa. |
POZ/ODP: | Vanessa Green Allen ; przełożyły Emilia Oziewicz i Tina Oziewicz. | |
HASŁA: | - Przemoc w szkole
- Dziecko - psychologia
- Nastolatki - psychologia
- Uczniowie - socjologia
- Poradniki
|
WYDANIE: | Wydanie I. |
OPIS FIZYCZ.: | 76, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 22 cm. |
SYGNATURA: | 159.9 |
KOD/INWENT: | 004000208541 | 20854 |
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Problem przemocy w szkołach narasta. Czym jest przemoc szkolna? Po czym poznać, że ktoś padł jej ofiarą? Co zrobić, jeżeli nas dotyka? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tej książce. Rozpoznajcie szkolną przemoc. Powiedzcie "stop" szkolnej przemocy. Bądźcie odporni na nękanie. |
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>- List do dorosłych
- Wstęp
- Rozdział 1. Jak rozpoznać szkolną przemoc
- Rozdział 2. Powstrzymaj szkolną przemoc
- Rozdział 3. Nie łam się
- Bibliografia
|
UWAGI: | Na okładce i stronie tytułowej: Bądź silny, szczęśliwy i odporny na nękanie. Zawiera opowiadanie Justyny Bednarek pt.: Bractwo nieustraszonych matek. Ilustracje [>>] i tekst również na wyklejkach. Tytuł oryginału: The No More Bullying Book for Kids: Become Strong, Happy, and Bully-Proof. Bibliografia na stronach 71-74. Indeks. |
DOSTĘPNOŚĆ: | Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni |