LDR | | 02157nam a2200313 i 4500 |
001 | | n 20170512115021037354 |
005 | | 20170524151443.0 |
008 | | 170524s2017 pl a 001 0 pol d |
020 | _ _ | a 9788380971257 |
040 | _ _ | a WA M c WA M d WAR_WIL |
041 | 1 _ | a pol h eng |
100 | 1 _ | a Stewart, Ian d (1945- ). 1 n 94004879 |
245 | 1 0 | a Podstawy matematyki / c Ian Stewart, David Tall ; przełożyli Urszula i Mariusz Seweryńscy. |
246 | 1 _ | a Foundations of Mathematics i Tyt. oryg.: |
260 | _ _ | a Warszawa : b Prószyński Media, c 2017. |
300 | _ _ | a 559 s. : b il. ; c 23 cm. |
500 | _ _ | a Tyt. oryg.: The Foundations of Mathematics . |
500 | _ _ | a Polecane lektury s. 549-551. |
504 | _ _ | a Bibliogr. s. 548. Indeks. |
650 | _ 7 | a Matematyka x teoria 2 JHP BN |
655 | _ 7 | a Podręczniki 2 JHP BN |
700 | 1 _ | a Tall, David. 1 n 2004033656 |
700 | 1 _ | a Seweryńska, Urszula. e Tł. 1 n 98085774 |
700 | 1 _ | a Seweryński, Mariusz. e Tł. 1 n 96100256 |
710 | 2 _ | a Prószyński Media. 1 n 2013001993 |
920 | _ _ | a 978-83-8097-125-7 |
970 | _ _ | a Książka przeznaczona dla czytelników, którzy pragną przejść od matematyki szkolnej do w pełni rozwiniętego sposobu rozumowania matematyków zawodowych. Jest przeznaczona zarówno dla uczniów szkół średnich, rozważających pogłębianie wiedzy matematycznej, studentów pierwszych lat uniwersytetów i uczelni technicznych, jak i dla wszystkich osób poszukujących wglądu w fundamentalne idee i procesy myślowe matematyków. Prezentowane w niej formalne podejście do matematyki budowane jest jako naturalna konsekwencja leżących u jej podstaw pojęć oraz idei. Poruszane w niej tematy obejmują: naturę myślenia matematycznego, przegląd intuicyjnego rozwoju takich pojęć, jak zbiory, relacje, funkcje, wprowadzenie do logiki w postaci praktykowanej przez matematyków, metody dowodzenia (łącznie z analizą sposobu zapisywania dowodu matematycznego), rozwój aksjomatycznych systemów liczbowych, poczynając od liczb naturalnych po konstrukcje liczb rzeczywistych i zespolonych, liczby kardynalne. |
980 | _ _ | a 51 |