LDR | | 02069nam a2200301 i 4500 |
001 | | n 20210408143626077474 |
005 | | 20210408143727.0 |
008 | | 210408s2020 pl ad |000 | pol c |
020 | _ _ | a 9788377442036 |
020 | _ _ | a 9788362336623 |
040 | _ _ | a WA N c WA N d WA N d KR U d WAR_WIL |
100 | 1 _ | a Tarkowski, Zbigniew d (1953- ). 1 n 94002728 |
245 | 0 0 | a Jąkanie w wieku szkolnym : b terapia metodą Tarkowskiego / c Zbigniew Tarkowski, Agnieszka Okrasińska. |
246 | 3 0 | a Terapia metodą Tarkowskiego |
250 | _ _ | a Wydanie I. |
260 | _ _ | a Elbląg : b Harmonia Universalis ; b PWSZ w Elblągu, c 2020. |
300 | _ _ | a 280 stron : b ilustracje, wykresy ; c 25 cm. |
504 | _ _ | a Bibliografia na stronach 269-280. |
650 | _ 7 | a Jąkanie 2 DBN |
650 | _ 7 | a Terapia logopedyczna 2 DBN |
650 | _ 7 | a Uczniowie 2 DBN |
655 | _ 7 | a Monografia 2 DBN |
700 | 1 _ | a Okrasińska, Agnieszka e Autor |
710 | 2 _ | a Harmonia Universalis. 1 n 2012174001 |
920 | _ _ | a 978-83-7744-203-6 |
970 | _ _ | a Tematem niniejszej książki jest jąkanie - widziane inaczej, w ujęciu systemowym. Jest to spojrzenie oparte na wynikach badań, w tym własnych, oraz wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii skoncentrowanej na problemie osoby jąkającej się. Skupiono się na przyczynach jąkania oraz ukazano je w kontekście innych zaburzeń. Omówiono wyniki eksperymentów zmierzających do zmiany postaw wobec osób jąkających się i ich terapii. W książce podano różne metody rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży jąkającej się oraz ich otoczenia szkolnego i rodzinnego. Przedstawiono warunki i determinanty prowadzenia efektywnej terapii, opartej na połączeniu treningu płynnego mówienia, psychoterapii i socjoterapii. Wyróżniona w podtytule monografii metoda Tarkowskiego została przedstawiona w sposób wyjątkowy. Ukazano bowiem przebieg i dynamikę procesu terapeutycznego, którego fundamentem jest dialog. Opis zawiera liczne przykłady rozmów z pacjentami. |
980 | _ _ | a 81`355 |