KATALOG BIBLIOTEKI W KONSTANCINIE-JEZIORNIE

Przeszukiwanie katalogu po indeksie: 

Wyświetlonych zostanie max na stronie: 

opisów

               


Kierunki zmian w pedagogice opiekuńczej i pracy socjalnej
LDR
03573nam 2200313 i 4500
001
n 20110609141348028956
005
2011-06-09
008
100820s2010 pl a |000 0 pol
020
_ _
a 9788373385573
040
_ _
a WA N c WA N d WAW BIAŁ 20
041
0 _
a pol
245
0 0
a Kierunki zmian w pedagogice opiekuńczej i pracy socjalnej / c red. nauk. Krystyna Duraj-Nowakowa, Urszula Gruca-Miąsik ; [aut. Barnaś-Baran Ewa et al.].
260
_ _
a Rzeszów : b Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, c 2010.
300
_ _
a 295, [1] s. : b il. ; c 24 cm.
500
_ _
a Nazwy aut. na s. [296].
504
_ _
a Bibliogr. s. 283-295.
546
_ _
a Streszcz. ang. przy pracach.
650
_ 7
a Pedagogika społeczna z Polska 2 JHP BN
650
_ 7
a Pedagogika opiekuńcza z Polska 2 JHP BN
650
_ 7
a Opieka społeczna z Polska 2 JHP BN
700
1 _
a Duraj-Nowakowa, Krystyna d (1945- ). e Red. 1 n 95004732
700
1 _
a Gruca-Miąsik, Urszula. e Red. 1 n 2006072684
700
1 _
a Barnaś-Baran, Ewa.
920
_ _
a 978-83-7338-557-3
970
_ _
a Zamysłowi opracowania tego tomu przyświecał cel pozyskania odpowiedzi na kilka ważkich i pilnych do rozwiązania problemów pedagogiki opiekuńczej i socjalnej, spośród których trzy główne brzmiały następująco:1. Konteksty zmian w pedagogice opiekuńczej i pracy socjalnej:1.1. Społeczne/socjologiczne, psychiczne/psychologiczne i pedagogiczne podmioty i przedmioty zmian,1.2. Swoistość kierunków tych zmian w teoriach i praktyce pedagogicznej,1.3. Rodzaje i czynniki oraz konsekwencje zmian pedagogiki społecznej, opiekuńczej i pracy socjalnej;2.Inspiracje naukoznawczc orientacji zmian w pedagogice opiekuńczej i pracy socjalnej:2.1. Konteksty epistemologiczne zmian pedagogiki i pedagogii,2.2. Metodologiczne uwarunkowania przemian pedagogiki opiekuńczej i pracy socjalnej,2.3. Pedagogiczne diagnozy obecnego stanu i prognozy przeobrażeń w relacjach wzajemnych w pedagogice - optyka sprzężonych relacji stanowisk teoretyków w literaturze i praktyków w instytucjach opiekuńczych;3.Unowocześnianie, innowacje i inwencje: od tradycji do perspektyw pedagogicznych:3.1. Modernizacja wizji pedagogiki opiekuńczej i pracy socjalnej,3.2. Innowacje metodyki/procedur oglądu naukowego i działalności praktycznej wychowania i opieki, pomocy i wsparcia społecznego,3.3. Kierunki twórczych poszukiwań oryginalnych i autorskich koncepcji zmian w pedagogice opiekuńczej i pracy socjalnej.Tak szkicowaliśmy z 3-letnim wyprzedzeniem ten projekt układu wybranych kwestii i kierunków poszukiwań autorskich, aby pozyskać opracowania poddające się uspójnieniu odpowiedzi na problemowe pytania ukryte w podtekstach tez od 1.1. do 3.3.Tom niniejszy zawiera szczególny rodzaj pokłosia współpracy z zespołem autorów, wplatając się w plan prac dalekosiężnych naszego onegdaj Zakładu Pedagogiki Opiekuńczej i Pracy Socjalnej UR zorganizowanego i prowadzonego przez prof. dr. hab. Pawła Tyrałę w okresie 1 X 1993 - 31 VIII 1996. W obliczu nagłego wakatu po śmierci kolejnej kierowniczki dr hab. prof. UR Barbary Czeredreckiej nasz Zakład przypadło prowadzić Krystynie Duraj-Nowakowej od 1 IX 2007 roku. Dzięki kompetencjom i dorobkowi tytularnej profesor zwyczajnej od 1 XII 2009 r. Zakład można było awansować do rangi Katedry Pedagogiki Opiekuńczej.
980
_ _
a 37.013.42:37.018.1:364](438)
990
_ _
a 37.018.1
990
_ _
a 364](438)

Pobierz rekord w formacie ISO2709